Для Вас, батьки!


Створіть окреме місце для навчання (окремий простір - «кокон», щоб дитина розуміла: саме в цьому місці вона налаштована на навчання).

🔸Не перетворюйте виконання дитиною домашніх завдань на засіб катування чи покарання.

🔹Формуйте позитивну мотивацію виконання домашнього завдання, його далекі перспективи.

🔸Створіть з дітьми ігрове середовище. Озбройтеся «чарівною паличкою», торкайтеся нею дитини і говоріть: «Ти з усім впораєшся!».

Для турботливих батьків

Пам’ятка для батьків
«Як допомогти дитині добре вчитися?»
 1. Поговоріть із дитиною про її ставлення до навчання:   чому вона вчиться, чого боїться найбільше (розчарувати батьків, зробити помилку, не отримати бажаного результату тощо).
2. Розвивайте її пізнавальні інтереси, її потреби в інтелектуальній активності.
3.  Розкажіть їй, що оцінка, яку вона отримує, не так важлива, як важливо те, про що вона дізнається. Про оцінки забудуть, а знання залишаться.
4. Відзначайте її досягнення, акцентуючи увагу не на оцінці, а на отриманні знання, уміння. Дитина повинна відчути, що не оцінка відіграє вирішальну роль, а те, за що вона її отримала.
5. Розкажіть їй, як багато вона може пізнати в школі і як цікаво буде з кожним роком набувати все нових і нових знань.
6. Учіть дитину планувати свою діяльність. Якщо вона навчиться ставити перед собою конкретне завдання, то це спонукатиме її до діяльності.
7.  Заохочуйте будь-які її починання, навіть якщо результат не буде миттєвим.




ОБОВ’ЯЗКИ ТА ПРАВА БАТЬКІВ

Виховання в сім'ї є першоосновою розвитку дитини як особистості.

Стаття 59 Закону України «Про освіту» покладає на батьків відповідальність за фізичне здоров'я і психічний стан дітей, створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей. Утримання своїх дітей до повноліття — це конституційний обов'язок кожного громадянина України.

Сім'я, дитинство, материнство і батьківство охоро­няються державою. На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за виховання, навчання. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за одержання дитиною повної загаль­ної середньої освіти і зобов'язані:

• забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою на­вчання;

• постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їхніх природних здібностей;

• поважати гідність дитини, виховувати праце­любність, доброту, милосердя, шанобливе ставлення до сім'ї, навколишнього природного середовища, дер­жавної та рідної мови, любов до своєї країни, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

• виховувати в дітей повагу до законів, прав, основ­них свобод людини.

У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, загальноосвітній навчальний заклад може порушувати клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

• обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

• звертатися до органів управління освітою, керівни­ка загальноосвітнього навчального закладу та органів громадського самоврядування з питань навчання і ви­ховання дітей;

• приймати рішення про участь дитини в інно­ваційній діяльності загальноосвітнього навчального закладу.Анкета для батьків
Здоров’я вашої дитини

1)    Чи завжди ви одягаєте свою дитину відповідно до погоди?
2)    Чи загартовуєте ви свою дитину і яким чином?
3)    Як ви будуєте сімейний режим харчування?
4)    Як ви піклуєтеся про своє особисте здоров’я? (Позначте пункти, що відповідають дійсності)
а) не палю;
б) роблю ранкову гімнастику;
в) відвідую басейн (спортзал)
г) часто гуляю на свіжому повітрі.
5) Хто гуляє з дитиною у вільний час?
6) Яким розвагам під час прогулянки віддаєте перевагу?
7) Звідки ви отримуєте знання про збереження здоров’я?
Анкета для батьків
Батьки і дитина у соціальному середовищі
1)    Чи може ваша власна поведінка слугувати зразком для вашої дитини?
2)    Чи проявляєте ви у присутності своєї чи чужої дитини безпечність:
а) на дорозі;
б) у побуті;
в) на природі;
Якщо таке буває, то як ви виправдовуєте свої вчинки в очах у дитини?
3)    Чи знає дитина про ваші шкідливі звички?
4)    4) Як спілкується із вами дитина? (Позначте пункти, що відповідають дійсності.)
а) ставить запитання;
б) розповідає про свої складнощі;
в) довіряє свої секрети;
г) розповідає про своїх друзів.
5) Наскільки ваша дитина соціально адаптована? (Позначте пункти, що відповідають дійсності)
а) Зможе звернутися по допомогу, якщо загубиться;
б) втримається від спокуси взяти будь-що із рук незнайомця;
в) здатна здійняти галас, якщо хтось змушує її іти за собою
г) відомі їй номери рятувальних служб – 101, 102, 103, 104.


Анкета для батьків
Безпека дитини в побуті
1)    Чи оснащені електророзетки у вашому домі заглушками?
2)    Чи дозволяєте ви своїй дитині:
а) самостійно вмикати і вимикати електроприлади;
б) переглядати телепередачі на самоті?
3) Чи користується ваша дитина ліфтом самостійно?
4) Де зберігаються у вашому домі небезпечні для дітей предмети:
а) ліки, вітаміни, термометр;
б) сірники, запальнички;
в) гострі предмети, швацькі приладдя, інструменти?
5) яким іграм віддає перевагу ваша дитина?
6) Коли ваша дитина вимушена погуляти на вулиці сама, які заходи безпеки ви передбачаєте?
а) нагадуєте дитині правила поведінки на вулиці;
б) часто поглядаєте у вікно;
в) доручаєте догляд тим дорослим, які знаходяться в цей час поряд з дитиною;
г) прохаєте про догляд старших дітей;
д) довіряєте своїй дитині і впевнені, що вона знайде вихід з будь-якої ситуації;
є) інший варіант.
7) Ваші думки щодо виховання у дітей обачної поведінки (напишіть)
 Поради батькам щодо оцінювання шкільних успіхів своїх дітей

   Батькам у стосунках зі своїми дітьми необхідно менш емоційно переживати невдачі, пов’язані зі шкільними оцінками, а натомість допомогти їм перебороти такі ситуації.
   Як ставитися до шкільної оцінки в сім’ї ? Як зробити так, щоб ставлення батьків позитивно впливало на дитину, а не пригнічувало її ?

Правило 1.  Пам’ятайте, що спілкуватися в роздратованому стані – все одно, що включити в автомобілі  «газ» і натиснути на гальма.

Правило 2. Старий, вічний педагогічний гріх. Нам потрібно, щоб вона вчилася добре сьогодні, ми примушуємо її і вона вчиться, але стає зубрил кою і ненавидить учіння, школу, а може й …  вас.

Правило3. Ви любите свою дитину, незважаючи на її невдачі у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі.

Правило 4. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.

Правило 5. Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбутися найбільше, і говоріть тільки про нього.

Правило 6. Порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, які  вона сама хоче подолати найперше.

Правило 7. Хваліть виконавця, критикуйте – виконання. У ваших силах допомогти відокремити оцінку особистості від оцінки роботи.

Правило 8.Оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи з учорашніми.

Правило 9. Не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.

Правило 10. Серед моря помилок виділіть острівок успіху, на якому зможе укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль.

Правило 11. Ставте пере дитиною конкретні та реальні цілі. Не спокушайте її цілями, яких неможливо досягти.
  
 Щоб усі правила виявились ефективними. необхідно їх об’єднати: дитина має бути не об’єктом, а співучасником власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати.

Немає коментарів:

Дописати коментар